dilluns, 9 de febrer del 2009

Epidèmia (伝染病)

Abans de venir vaig enxampar un bon refredat del que encara no m'he recuperat del tot. Una cosa molt típica de per aquí, que segur que tothom ha vist en algun documental, és la gent que porta mascareta pel carrer. Normalment la porta gent que està refredada, per no anar enviant microbis o virus cap a tothom que l'envolti. Aquestes andròmines són d'ús molt comú i, de fet, al súper les venen a dojo, al costat de les maquinetes d'afaitar o la pasta de dents. Si en vols trobar, no t'has de complicar molt la vida. Ara bé, per molt que sigui costum local, a mi em fa una mica de corte anar amb això a la cara i m'estimo més ser un desconsiderat que de tant en tant va estossegant.

Ja sé que un s'ha d'amotllar a els costums que l'acullen, però penso que és un intercanvi just davant el costum local de xarrupar sorollosament qualsevol líquid (especialment sopes de fideus). Jo ho considero un simple intercanvi cultural en pos de la tant lloada aliança de civilitzacions. Pitjor cara van fer quan els vaig explicar que d'on provenia el terme Hispània i què fem amb els conills.

El cas és que des de que vaig venir, la gent de laboratori sembla que s'ha anat refredant poc a poc i de tant en tant van estossegant. No fa gaire, uns quants ja han començat a dur les mascaretes i d'altres, han desaparegut. Ara mateix, per tota la universitat hi ha de cartells avisant que hi ha una passa de grips i refredats i que cal extremar la precaució (una mica estrany al Febrer, això sol passar a finals de Desembre..). Jo simplement segueixo igual que al principi.

No sé perquè tot plegat em recorda un mica a les pel.lis en plan Estallido...

1 comentari:

  1. crec que els japonesos, quan et van convidar a fer una aportació a la seva cultura, pensàven més en temes informàtics que en això: http://es.wikipedia.org/wiki/Gripe_espa%C3%B1ola

    ResponElimina