dimarts, 2 de novembre del 2010

Saló Memòrial d'Osamu Tezuka (手塚治虫毀記念館)

Dins de la meva línia de visites a lloc vinculats amb el manga i l'anime, tot just arribat a Osaka he fet una escapada a la ciutat de Takarazuka, (宝塚) on està el memorial d'Osamu Tezuka, el denominat pare del manga. Qui més qui menys, ja m'ha vist rondar amb alguna samarreta d'un dels seu personatges (i ara mateix ja en tinc una altra diferent...). La veritat és que com a museu no és molt gran ni té molta cosa, però val la pena complir amb l'obligació moral de visitar-lo per la trascendència del personatge. Al menys et pots fer una foto amb la princesa cavaller (リボンの騎士, ribon no kishi = el cavaller del llaç), i que es vegi ben clar que no tens cap dubte sobre la teva masculinitat (i no com el pobre príncep Frank).

Ho interessant d'aquests llocs de culte per aficionats al manga (on incloc el Museu Ghibli i el Museu del Manga de Kyoto, però especialment aquest memorial del que parlo) és la gent que hi va estrangera. No us penseu que puc anar vacil.lant per anar a aquests llocs, ja que no són destins gens estranys ni amagats, són totalment “mainstream” a les guies de viatges. Ara bé, si que tenen en comú que tots el que hi van són adolescents amb les seves pintes mega-guais, els pantalons trencats i les seves samarretes del Naruto (jeje, només em falta agitar el bastó a l'aire mentre ho dic) o amb el cabell pintat de blau i un vestidet tot de brodats, xapurrejant japonès. O sigui, gent perfectament normal que sap com s'ha d'anar als llocs. Però també, gent que o bé no havia nascut, o bé es fèia encara les caquetes a sobre quan jo em vaig comprar en número u de la “La Patrulla Especial Ghost”. La traducció que es va fer en aquell moment del títol original ja deixa clar que tot just començàvem. Però mira, pitjor era la traducció dels noms dels personatges a Tele 5 (“Koke” Saeba i Julia, noooorrrll!!!). Des de llavors mira el que hem progressat.

Segurament són ells el que deuen pensar què caram fa un ganàpia com jo a un lloc com aquest. Vaja friki!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada