divendres, 10 d’abril del 2009

Kumamoto (熊本)

A una distància ja considerable de Fukuoka, unes dues hores en tren convencional, es troba la ciutat de Kumamoto (熊本). De fet, ja estem parlant d'una altra prefectura. Aquesta té un cert atractiu turístic ja que té un castell medieval totalment restaurat d'una mida considerable. La gràcia d'aquest castell és que va ser un dels llocs on van haver-hi les lluites finals entre els darrers samurai i les forces de l'emperador (del Japó) durant la restauració Meiji. Pel que no estigui per la història, tot plegat és el tema de la pel.li (ejem) "El último samurai".

Alguns dels trets distintius de Kumamoto són els seus carrers principals ben amples, un ambient més tranquil i un tranvia tot ple de coloraines que recorre els llocs més emblemàtics de la ciutat. Ara bé, no és un lloc per passejar, ja que no té res que no tigui qualsevol altra ciutat del Japó. Si un ve a aquí, pot anar directament al castell i estalviar temps. De fet, el dia que vaig anar féia una calor infernal, gairebé d'estiu, pel que moltes ganes d'anar amunt i avall tampoc vaig tenir. A mesura que un s'apropa al castell, la cosa s'omple de bullici i comences a trobar embussos de cotxes de centenars de visitants. Sens dubte, és lloc de turísme local.

El castell de Kumamoto és realment una edificació impressionant, tot envoltat de muralles altes, que ocupa una gran extensió al centre de la ciutat. Aquí pots visitar tant la ciutadella central com les diferents torres de defensa (descalç, guardant les sabates en una bossa de plàstic). A les diferents edificacions hi ha diverses exposicions de peces recuperades al castell de totes les époques, des dels samurai fins al Japó modern (durant les esmentades lluites finals amb els samurai). També hi ha gent que va disfressada en plan per donar més ambientació a tot plegat.

Als voltants de Kumamoto també hi ha una zona de volcans que val la pena visitar, però com són dues hores d'anada i dues més de tornada en autocar, al final vaig pensar que tampoc era plan de passar-me tot el dia tancat dins del transport públic i vaig declinar anar-hi. De totes formes, vaig enxampar de xiripa que aquell dia hi havia una mena de fira del teatre al carrer a la ciutat, pel que vaig poder estar entretingut veient les actuacions. També crec que hi havia una mena de ginkama per botigues de dolços i pastissos, però com no m'enterava del que posava ni la meitat, quasi que ho vaig deixar estar.

Resum: Kumamoto = el castell. Si no n'has visitat d'altres, val la pena.

5 comentaris:

  1. El que s'ha de fer per veure de prop al Tom Cruise!!!

    Parlant seriosament, quina enveja tot el que estàs veient, cabr...! I a sobre et queixes de passar calor quan aquí ens estem remullant tota la setmana. Grrmmff!

    ResponElimina
  2. ja li queda poc, ara deu estar fent maletes!

    ResponElimina
  3. Ja ho se, em sap greu per ell, que segur que s'ho deu haver passat genial, però ja el trobem a faltar per aquí, oi? ;)

    ResponElimina
  4. Sort que ja torno pq m'ho estava passant fatal. Tot és façana... ;-)

    ResponElimina
  5. trobar a faltar? si gairebé no m'he adonat que no hi era!
    (PS: la propera vegada que marxi tant lluny i per tant de temps, vaig amb ell costi el que costi, està avisat! i ho dic molt en serio...)

    ResponElimina