divendres, 30 de gener del 2009

Ha nevat! (雪が降りましたよ)

Fa poc a nevat per aquestes contrades, tot just el dia que tenia tot planificat per anar a voltar pel centre. De fet, parlant amb propietat, va nevar una burrada. Evidentment, com badaloní que viu a prop del mar i no està acostumat aquestes coses, immediatament em vaig abrigar tot ho bé que vaig poder i vaig sortir escopetejat per la porta a fer el burro sota la neu.

Els carrers eren plens jovent jugant i fent xisclets, o fent competicions a veure qui construïa el ninot de neu mes gran de tots (això m'ha servit per aprendre que ninot de neu es diu "yukidaruma", (雪達磨, una altra paraula per la col.le) . Uns quants ganàpies es dedicaven a fer boles gegantines de neu, que una setmana després encara perduren i no es fonen de cap manera. Al costat de la residència tinc un camp de tenis i han hagut d'anar amb martells i pics a esclafar-les per poder jugar...

Pel que es veu, per aquí tampoc és un fet habitual, ja que també estem ben a tocar del mar, i potser cal remuntar-se a fa més de 10 anys per trobar una nevada igual, però jo no ho sabia. Amb raó la gent estava al.lucinant i hiperactiva. Sembla que s'han esperat a que arribi jo.

3 comentaris:

  1. Home, per no ser gaire normal, la nevada és, com a mínim, important. No m'imagino Barcelona (o Badalona) nevada així, tot i que ahir sembla que a Madrid va caure una altra de bona. En fi, Redhan, com diria una bona mare, "abriga't bé!!!"

    ResponElimina
  2. Uii...en el tema de "abriga't bé" i mares ja fas tard :P

    ResponElimina
  3. m'agrada més aquesta foto com a símbol del fred que feia i el poc que necesitaves abrigar-te bé :http://www.flickr.com/photos/11797955@N06/3226568695/in/set-72157612989767382/

    ResponElimina