dimecres, 28 de gener del 2009

Una habitació japonesa (和部屋) 

Abans de venir, el professor responsable amb el que he de col.laborar en la meva recerca ja em va avisar que l'habitació era d'estil japonès (en kanji, 和), però que no em preocupés, que era força gran pels estàndards: 6 jo (1 jo = 1 tatami). Bé, molt millor, un no va a un país estranger per fer les coses que fa a casa seva.

Tot i estar al cas de l'estil "frugal" japonès, evidentment, una cosa és la teoria i una altra la pràctica. Així doncs, aquí està la meva habitació plena de res. Bé, ara encara es veu plena, ja que està posat el futon, però normalment va desat dins l'armari per no fer nosa. Un armari que em recorda a la pel.li de "La maldición", per cert. No tinc clar si una nit, de la part de dalt en sortirà alguna cosa.

Sempre havia tingut ganes de viure en una casa japonesa de debò, però el que no sé és si, ara que ja no tinc 20 anys, la meva esquena hi tindrà alguna cosa a dir.

9 comentaris:

  1. I un 1 tatami = ??

    T'has avançat amb la noticia de elPais :(, en tot cas mentre no sigui el/la de "La maldición 1/2" mateix.

    Tot i que no es japonesa, jo li faria una ullada també a "The Eye", desprès deixes la llum baixa, i et poses a mirar l'habitació des del llit, crec que també podria tenir el seu efecte ;-)

    ResponElimina
  2. redhan, benvingut a la blogosfera! Espero que segueixis sorprenent-nos amb fotos i històries. I sobre tot, no et quedis lost in translation.

    ResponElimina
  3. no tindràs massa feina per endreçar i netejar l'habitació! i ves a fer-te massatges per l'esquena, que les orientals ho fan molt bé ;-)
    ptons!

    ResponElimina
  4. Si, la "The Eye" és de conya per la propera vegada que em pari davant una botiga amb el menjar exposat al carrer...o m'operi de la miopia.

    ResponElimina
  5. Sobre endreçar...doncs no creguis. Les peluses crec que comencen organitzar una rebel.lió. I aquestes no són precisament les del Miyazaki...

    ResponElimina
  6. A mi em recorda més a Dark water...

    ResponElimina
  7. Eps, doncs mira, hi ha una pel·lícula que es diu el "habitante incierto" que va d'això...

    Per cert, el tema lavabo, com està? entenc que com no estigui dins l'armari hauràs de sortir fora, no?

    ResponElimina
  8. Sobre el tema lavabos miraré de parlar un dia. Jo, per sort, tinc un petit annex amb un per mi sol.

    ResponElimina
  9. >A mi em recorda més a Dark water...

    Doncs, de fet, a la sala comuna del costat hi ha unes goteres estranyes...

    ResponElimina