dimecres, 25 de març del 2009

La làmpada (電気)

Aquesta és una entrada molt xorres, però no em puc estar de comentar la làmpada de la meva habitació. Casualment, poc dies abans de plantar-me aquí, van fer un capítol del Detectiu Conan on a la pobre persona assassinada de torn el penjaven del sostre i el culpable, per cercar una coartada, feia un invent una mica estrany amb la làmpada del sostre i una cassola d'arròs al curry. Evidentment, al final no li servia de res, ja que en Conan és molt llest. Doncs bé, tot just aquesta és la làmpada que tinc jo!

Té un estil molt oriental i es tracta de la típica de cordillet, amb la particularitat que té quatre estats diferents que es van alternant: apagada, molta llum, força llum, i amb una mena de llum d'emergència que en realitat no es veu res, només es veu que al sostre hi ha una cosa que sembla que brilla, pel que no li veig el sentit. De fet, podria pensar que és per, si tens ganes de fer un riu, no haver d'enlluernar-te, però al ser el darrer estat d'il.luminació, tampoc és això. Igualment, com l'habitació està buida, no hi ha cap perill de fer-se pols l'espinilla amb algun moble si vas a les palpentes amb aquesta llum.

Ara bé, el quid de la qüestió és que està ubicada al centre geomètric de l'habitació, i el cordillet té la longitud exacta perquè quedi penjant just a l'alçada de davant de la meva cara. Total, que cada dos per tres m'estic donant amb el maleït cordill, a menys que em dediqui a caminar fent cercles per l'habitació. Però tampoc és prou llarg per poder-lo tibar des del futon si estàs estirat...

Algun dia resoldré el misteri del que va dissenyar aquesta làmpada.

2 comentaris:

  1. per si puc donar una mica de "llum": a Holanda, als banys, totes les làmpades tenen aquest sistemà per seguretat, perquè així no hi ha cablejat per les parets en llocs humits. Potser han considerat els dormitoris d'estudiants com a "llocs humits"...o no volien desfer la paret per posar llum.
    carme

    ResponElimina
  2. Bé, el quid de la qüestió és que, encara que sigui amb un sistema de politges, hi ha altres alternatives a tenir un cordill penjant just enmig de tot plegat a l'alçada de la teva cara.

    ResponElimina