dilluns, 30 de març del 2009

La Robosquare (ロボスクエア)

A la zona de Momochi, al voltant de la torre de Fukuoka, hi ha tot d'edificis de cadenes de televisió i de ràdio. A la segona planta de l'edifici de la TNC-TV hi ha la Robosquare (la plaça dels robots), un lloc que no apareix gaire a les guies però del que havia llegit, i em va fer prou gràcia per dedicar-li una entrada a part.

En realitat, no és una plaça, és una sala dins de l'edifici (i no gaire gran), però a dins s'aglutinen models de tota mena de robots, aquella cosa que que tant agrada als japonesos. De fet, l'especialitat del meu company de recerca, en Keita-san, és la robòtica (el seu proper projecte és moure un robot articulat amb 10 motors a les cames via P2P). A la sala principal hi ha des de robots que netegen automàticament el terra de la casa fins uns que reparteixen mocadors de paper (al Japó és costum repartir la propaganda en forma de bosses amb mocadors de paper), passant per una mena de bola que et persegueix per la casa amb música perquè ballis o una Hello Kitty articulada que et respon quan li parles. Vaig tenir la sort que no hi havia gaire gent i les hostesses es van poder dedicar a explicar al pobre turista de torn de què anava cada cosa (una altra cosa és que el turista les entengués). També hi ha una sala annexa on es fan seminaris per escoles o instituts.

A mi el que més em va agradar va ser poder jugar en viu i en directe amb el famós Aibo, que en tenien un parell de darrera generació a disposició del públic. Li ensenyes una pilota, ell la mira, i si la tires, la va a buscar. Si l'acaricies, es posa content i et fa moxaines. T'empaita, obeeix les teves ordres (dona'm la poteta, balla, seu...) i fa tot de llums, sorolls i coses gracioses. Bé, això de seguir ordres només fins a cert punt, ja que a mi no em feia gens de cas, només a la resta de japonesos. Ja sé que tinc mala pronunciació, però vaja frustre! (tot i que ja estic habituat a mascotes que m'ignoren). Però és una joguina molt entretinguda i em va fer “il.lu” poder trastejar amb un de debò, ja que és una currada dissenyar un aparell que fa tot això (vaig fer tota la branca de Robòtica a la carrera).

També hi ha havia uns papers de propaganda d'un aparell semblant que volen vendre amb forma de dinosaure anomenat Pleo (pel mòdic preu de 52.500 iens). Aquí van en serio amb això de fabricar robots domèstics. Cuidadin amb el tema Matrix.

Com a final de festa, enmig hi havia una mena de piscina rodona transparent i van posar un robot submarí en forma de peix uns senyors amb pinta de recercaires importants. Potser, com en el fons tampoc sóc expert en robòtica, no vaig saber apreciar la dificultat tècnica de tot plegat, però jo m'esperava més (sobretot veient que a l'aigua hi havia tot de pilotes de colors i tal), ja que només feia que moure la cua molt lentament i nedar en cercles seguint el contorn de la piscina amb part del llom encara fora de l'aigua. De fet, penso que nedava en cercles per mera acomodació passiva xocant contra la paret...

Però si a un li agraden aquesta mena de “catxivatxes” és un lloc entretingut i val la pena (sobretot si tens un Aibo per tu sol i gens de sentit del ridícul). Ludites abstenir-se.

6 comentaris:

  1. aprofitant que el Pisuerga pasa per Valladolid..com porteu el tema de la guerra amb Corea? hauries de tornar abans que comenci, no? estem una mica amoinats per aqui:
    http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAS&idtipusrecurs_PK=7&idnoticia_PK=599403

    ResponElimina
  2. de fet, podries veure els focs d'artifici des de la Uni:

    http://www.worldmapfinder.com/Map_Detail.php?MAP=1487&FN=kang04_korea_physical.jpg&MW=1100&MH=1650&FS=388&FT=jpg&WO=0&CE=2&CO=7&CI=0&IT=0&LC=6&PG=1&CS=utf-8&FU=http://ieas.berkeley.edu/images/cks/kang04_korea_physical.jpg&SU=http://ieas.berkeley.edu/cks/k12_kang_photos.html

    ResponElimina
  3. Donat que Corea del Nord té armes nuclears, no cal estar a gaire prop per veure'ls bé.

    De totes formes, abans de fondre's el Japó han d'arrassar Corea del Sud, pel que hi ha temps.

    ResponElimina
  4. jo vull la kitty que parla!!!!

    Laia ;)

    ResponElimina
  5. perquè no has vist el dino que fa cabezaditas com el Mikan...

    ResponElimina
  6. http://www.youtube.com/watch?v=uVPxoq4MpXc

    aqui el tens...jo crec que es mou més que en Shiro, i no deixa anar pels...

    ResponElimina