dimarts, 14 d’abril del 2009

Bonus track: Yanagawa (柳川)

Bé, com al final encara m'han quedat coses que explicar, em permeto el luxe de fer uns breus apèndixs. Si Tolkien (després de mort i tot!) o alguns grups de música ho poden fer, doncs jo també em puc permetre aquest luxe. Així doncs, un altre dels llocs que he visitat, ja a certa distància de Fukuoka, i requerint tot un seguit de transbords i capacitat de reconèixer dibuixets a les indicacions de les estacions, és Yanagawa (柳川), la "Venecia de Fukuoka". Es tracta d'un poble gran, totalment rural (recordant molt a Dazaifu i rodalies), on el seu principal atractiu turístic és, com ja es pot suposar, un recorregut de canals per on pots anar en barqueta, amb el corresponent gondoler (però aquest decorat en "versió japonesa").

En aquest aspecte, realment és curiós ho ràpid que la gent posa l'epitet de "la Venècia de..." a una ciitat pel simple fet que hi ha alguns canals navegables que passen pe mig de cases. Crec que cada pais deu tenir-ne una. Però bé, els italians han d'estar contents, que ells tenen l'original i la resta es dona a entendre que són imitacions. Però jo crec que una "Venècia" ha d'estar com qui diu flotant sobre el mar, fins al punt que amenaci enfonsar-se.

Yanagawa sembla ser un poblet on grans poetes s'han recollit per inspirar-se. Per aquest motiu, al llarg del recorregut fluvial, hi ha tot de monuments amb haikus. També passes per molts ponts bastant baixets (especialment per gent per sobre de l'alçada promig local), on cal vigilar bastant de no obrir-se el cap. També hi ha un caminet per passejar, vorejant el recorregit, escollit entre els 100 més macos del Japó (no especifiquen la posició exacta). Ara, trenca una la carretera de 4 carrils i el pont de peatons que hi ha ben bé partint en 2 aquest caminet...

A la barqueta vas amb un grup de gent, de manera que el "gondoler" et va explicant cadascun dels edificis emblemàtics del recorregut. Evidentment, com era l'únic occidental de tota la zona, ho dèia en japonès i no em vaig enterar de la meitat. A aquest fet va contribuir també una bonica família amb el seu nen de 5 anys, que als 10 minuts es va posar a plorar per no se sap quina rabieta i va estar així durant l'hora i 20 minuts que va durar tot el recorregut. Jo, personalment, arribat un moment, no sé que esperaven els seus pares per fotre-li un bolet i punt. I ells encara, "ai pobret..."! Bé, com no tinc fills, em puc permetre el luxe d'anar donant consells als que en tenen...ja se sap.

Al final hi havia tot de fanalets i ninots flotant del riu. Pel que sembla, i per variar, vaig tornar a fallar de ple a l'hora de triar dates i tot just una setmana abans s'havia celebrat un festival als canals...en fi! També, tot està perfectament controlat, ple de botigues per turistes a vessar. I, de fet, això és tot. Fora de l'inici i la fi del recorregut, on es concentren els visitants (i per tant, les atraccions per pescar calerons), no hi ha pràcticament res més. Un cop acabada la navegació, ja pots tornar a casa...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada